torsdag 13 maj 2010

Första metardagen

Traditionellt så var ju Kristi Himmelfärdsdag den första metardagen. Förr var jag alltid på metartävlingar denna dag. Det är nu 36 år sen jag vann den stora metartävlingen i Trosaån i Trosa. Jag drog upp 35 kilo fisk på 3 timmar till största delen bestod fångsten av Braxen på det vann jag ganska lätt vad jag minns.

I år var det dock inte aktuellt med något fiske. Skall försöka komma igång lite med fisket igen. Doris och jag brukade ju åka och meta på vårarna när vi bodde i Stockholm. Jag har dock väldigt dålig koll på fiskeplatser här. Det var enklare i Stockholm där mycket av fisket var fritt, man behövde inte fundera på fiskekort.

Imorgon kommer Patrik och Sam ned och hälsar på, skall bli kul. Vi skall både jobba och slappa som traditionen bjuder på dessa Grabbhelger, tyvärr så har det tunnats ur lite. Från början var det 5 som skulle komma.

Idag har vi plockat lite sten och kört undan med traktorn. Jag har också satt fart med källarfönstren. Ta bort löst kitt, slipa och sen grundolja fönster och karmar. Imorgon skall jag kitta de fönster som behöver kittas om. Jag är faktiskt en hejare på att kitta fönster om jag får säga det själv.

Idag var vi också  nere hela familjen och tittade på Västra Karup i div 4 mot Svalövs BK som låg två i serien. Tyvärr blev det förlust med 0-1. Jag såg bara andra halvlek men det verkade inte rättvist, det var spel mot ett mål men VK lyckades inte komma närmare än ett stolpskott, inget flyt.
 
Doris lekte med Tindra idag som går i Doris klass, det var första gången hon var hemma hos oss, dom var också med och tittade på fotbollen.

Det är verkligen ingen vår på Bjäre som förra året vid denna tid. Idag satt mössan och vantarna fint när vi var och kollade på fotbollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar