onsdag 1 januari 2014

Gott Nytt År 2014

Så var det ett nytt år igen. Tiden går fort! Denna blogg går nu in på sitt femte år. Tror jag började i mars 2009 så snart är det 5 års jubileum. Började skriva för familjen och några kompisar skulle kunna följa vår flytt till Skåne, nu är det väl mer som ett familje album. Följarskaran är gles, men har inte direkt minskat under åren.

Hoppas på ett bra 2014 där i alla fall jag har ett nyårslöfte att ta hand om under våren med start direkt efter helgerna.

Nyårsafton firade vi med grillad lax som är familjens favoritmat som alla äter med glädje. Pannacotta med färska hallon var efterrätt.

Tjejerna somnade rätt så tidigt med Svea i spetsen 19.30.... hon var dock uppe på tolvslaget och kollade på några raketer. Jag Eva och Doris var ute och kollade in lite fyrverkerier på Tolvslaget denna gång mot en alldeles stjärnklar himmel.

Gott Nytt 2014 önskar jag Er.
Asta och Doris med Tomtebloss...


 

2 kommentarer:

  1. God fortsättning på det nya året familjen Rörström!
    Bäst man skriver något så det inte känns så ensamt.
    Tusan, nu blev det körförbud på Touranen för utebliven besiktning.
    Hittade småsaker som jag tyckte borde tas om hand. Hur 17 bygger dom bilar numera!!?.
    Var och hälsade på hos gamla arbetskamrater. Konstigt att man har sådana problem med bilar.
    Dom har ju byggt bilar i 100 år nu. Oj jag glömde bort att det är ekonomerna som bygger bilar numera.

    Häslingar
    Björn

    SvaraRadera
  2. Hej Björn, kul med en kommentar..... Tack det samma! Du är väl lite som skomakarens barn, som alltid hade de sämsta skorna.... Planerar att fixa Nissan imorgon för ombesiktning, generatorn går än. delarna från Tyskland blev punktligt levererade vid vår trapp. Så nu skall nya skivorna och klossarna bara monteras samt spindelleden sen skall det bara vara att köra ett år igen!
    Nu väntar vi på vintern...

    SvaraRadera