söndag 23 oktober 2011

Vacker höstsöndag

Idag har det varit en riktigt vacker höstsöndag i Skåne. Jag vaknade upp i Svensköp hos Jan-Erik, Ingela, Eva och Thomas, det var en riktigt frostig morgon men vacker i den tidiga förmiddagen med alla vackra höstfärgerna.

Av Thomas nedriven Traktor

Jag åkte till Svensköp lördag em för att hjälpa Thomas och Jan-Erik med renoveringen av "Elsas" där Thomas snart skall kunna flytta in. Idag har vi laserat all takbjälkarna som Thomas tidigare slipat rena från Tapet mm. Vi laserade i en brun nyans så att de skulle se lite patinerade ut. Det var inte så lätt då det både var nya och gamla furubjälker  och dessutom var det ett antal ekebjälkar. Men jag tyckte vi lyckades riktigt bra. Kul att kunna vara till nån hjälp.

I lördags så var Eva och jag först i Ängelholm på morgonen och köpte isolering på Byggmax och käkade gratis korv, dom var jätte goda, Tack. Sen var jag uppe på vinden till stallet och började jobba med isoleringen och tätningen så att snö inte skall kunna blåsa in som det gjort tidigare. Det var inte så lätt men jag hoppas att jag fått till det hyfsat. Nu återstår att lägga ut den inköpta isoleringen, det får kanske bli en dag i veckan.

Måste också till Laholms Traktordemontering för att försöka få tag på delar till Traktorn.

Blev inte så mycket gjort i veckans som var men i onsdags kväll så målade jag väggarna i förrådet så nu är allt målat ute i stallet.

Den nya fina filekniven..... 
Konferensen på hotell Skansen i Båstad var mycket lyckad. Trevligt ställe, bra mat och ett mycket  bra och intressant program på konferensen. 

Idag så fick jag så fina paket av mina barn (jag fyller ungefär 24 år i morgon) men vi hade bestämt att vi skulle öppna lite paket redan i kväll så att det inte skulle bli så stressigt imorgon bitti. Asta och Svea hade gjort var sin "drake" som det med kärlek själva hade slagit med metervis av tejp och snören.... Även Doris hade gjort ett jättefin kort fin inslaget och av Eva fick jag en ny filekniv då den gamla förkommit, man kan ju undra varför då jag numer alltid blir utan fisk när jag är på fisketur...

Snart fyller också Doris 10 år, tänk vad tiden går fort........ Nästa helg blir det litet familjekalas i Glimminge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar