måndag 17 oktober 2011

Fiske(tur?)

I lördags blev jag äntligen färdig att ta mig ut på en fisketur på Havet. Vädret var ju helt perfekt soligt och vindstilla och fram på dagen så hade det ju också blivit hyggligt varmt. Båten gick som en klocka imponerande med tanke på att den vara stått ute hela sommaren.

En stor skillnad mot att vara ute och fiska i Stockholm skärgård är att här är man ensam på havet under flera timmar såg jag inte en enda annan båt som var ute fram på eftermiddagen så kom det en annan båt.



Det kanske också beror på den andra stora skillnaden mot att fiska i Stockholm skärgård, där får man fisk. Jag kämpade på i flera timmar provade både att pilka och att meta länge såg jag ut att bli helt utan men precis innan det var dags att lägga av så fick jag faktiskt en liten torsk, den var dock inte större än att jag lät den gå tillbaka för att komma tillbaka när den växt på sig. Jag hade hoppats att jag skulle kunna få nån plattfisk men det lyckades inte.

Söndagen var igen en fin höst dag på Bjäre. Eva och Tjejerna var och åkte Sommarrodel i Kungsbygget tillsammans med Doris klass. Det var tydligen riktigt häftigt alla tjejerna var så nöjda när de kom hem.

Själv så var jag hemma och målade väggarna i stallet, ett drygt jobb som tog nästan hela dagen. Nu börjar det snart bli dags att börja med inredningen.

I fredags så var Eltjänst här och monterade elstyrningen av porten, det blev jättebra. Bekvämt att kunna elstyra porten.

Åke hade lovat bli klar med värmen i stallet i fredags hur det slutade var ju inte direkt nån sensation. Nu vet jag i alla fall var Åke är:........... inte hos oss!!.

Sista gräsklippningen blev det också i helgen (hoppas jag!) Det har varit många timmar på klipparen iår, ingen värmebölja som fick stopp på gräsets tillväxt på hela sommaren.

Kupevärmarna är nu också på plats i bilarna, även om det inte var frost i morse så var det inte fel med en varm bil.

Imorgon skall jag på konferens med teamet på jobbet, det blir inte så långt för min del Hotell Skansen i Båstad går färden till.......  

1 kommentar:

  1. hagman.annika@gmail.com19 oktober 2011 kl. 09:12

    Hej , familjen Rörström!!
    Brukar kika in ibland och kolla på hur tjejerna växer. Har sagt det förrut men säger det gärna igen, vilket "bra drag" att flytta ifrån Sthlm. Helt säker på att det är mycket bättre att växa upp som era barn gör. Jag var oxå ute och fiskade i helgen, vi la i nät fick 3 st sikar. Lova att hälsa till Eva , tjejerna kommer nog inte ihåg oss.
    Glada hösthälsn. "syster" Annika Jeanette hälsar

    SvaraRadera