söndag 27 oktober 2013

Ingen Ford på våran gård....

Så har vi då, mot det gamla orspråket, blivit med en Ford på gården. Efter en hel del kollande så blev det helt otippat en Ford Galaxy som kommer att frakta oss för en förhoppningsvis lång tid framåt. Evas önskan att igen ha en 7-sittsig bil att skjutsa gubbe och ungar i har nu infriats.

Så här glad var Björn Mårtensson på Nilsson och Lind
när han sålt Forden till oss..
Honda FR-V, Citroen C8:or mm förkastades innan vi valde Forden. Det bidrog ju klart att vi fick ett hyfsat bud på den strulande Suckan som nu snart har gjort sin sista dag hos oss.

Forden är en 07:a så alltså lång ifrån ny.

Annars har denna dag varit tung... gårdagens Årsavslutning med VKIF i Bygdegården har satt sina spår.  Men det var en mycket trevlig tillställning så det får det vara värt. Satt i baksätet ned till Lund där vi köpte bilen.....

Vi har idag plockat undan det sista av sommaren och ställt in i stallet. SMHI har börjat prata om storm fram emot tisdag. så det är skönt att inte ha saker lösa som kan blåsa runt på gården.

I veckan så fyllde jag 57 år och blev firad av skönsjungande töser, sin fick jag fina presenter. hantlar som jag skall träna upp min kassa axel med och arbetshandskar för vintern.

Doris fyller 12 år imorgon och har redan fått sin hett efterlängtade iPhone, men fick idag ytterligare paket som lillasyster Svea slagit in helt själv medan jag, Eva och Asta var i Lund och köpte bil.  

3 kommentarer:

  1. F = fodrar
    O= ordentlig
    R= renovering
    D= dagligen

    Är du säker på vad du gett dig inpå?
    :))

    Hinner nog inte med något besök på ett tag men jag såg att tyskarna accepterar dubbdäck till Bordershop.
    På söndag drar jag till värme plats. Redan packat väskan. Badbyxor, snorkel, cyklop och simfötter , check.

    Ja och elände har man hela tiden med bilar.
    Brusten framfjäder på Touranen (fixat) och nya bromsbelägg bak men så har man blivit med pyspunka på ett hjul på Polon igen.
    Tar det aldrig slut!!!!!

    mvh
    Björn

    SvaraRadera
  2. ... Vi får låta tiden visa hur det är med Fooorden... ja gamla bilar. Du är ju ialla fall en mycket duktig mekaniker. Har du skaffat lagningsats till däcken. Ta av, kolla i badbaljan och sen plugga. Har till och med jag lyckts bra med ett flertal tillfällen, ofta sitter det en spik eller skruv i också...

    Du kan väl komma ned lite senare, går ju även på vintern bara väglaget tillåter det.

    SvaraRadera
  3. Jo verktyg och material för att plugga ev. spik/skruv har jag.
    Tänkte göra det i går kväll men det kom ner så mycket väta från skyn och jag iddes inte flytta bilar i garaget.
    Har några 13 tummare liggande som har samma rullomkrets och dessa åker på så kan jag kolla på det i lugn och ro.
    Var ju ute och övningskörde och kysste en trottoar och jag vet inte om det kom i samband med det.

    Björn

    SvaraRadera