söndag 28 april 2013

Krikan som trodde den var en Gräsand.

Idag såg jag en fågel som jag ej sett förut, efter koll i fågelboken kunde vi konstatera att det var en Krika som simmade med ett Gräsandspar. Krikan är vår minsta and. Jag tror dock att denna hade kommit lite snett och trodde den var en Gräsand såg dom komma och flyga förbi lite senare också.

Krikan med sina Gräsänder.......
Doris hade bortamatch idag mot Ängelholm, det slutade 0-0 som back får man väl i alla fall vara nöjd då man inte släppt in något mål. En förlust låg klart närmast till hand men Emma i målet storspelade.

Idag har jag oljat våra gamla furuutemöbler knappt lönt men jag gillar att vara rädd om saker.

Idag var det premiär både för Röjsågen och Gräsklippning (mest för att kolla att klipparen gick bra efter servicen jag gjorde förra helgen).

Eva har rensat lite i rabatterna där det nu börjar ta ordentlig fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar