söndag 21 oktober 2012

20 grader i Oktober

Igår var det en mycket varm dag på Bjäre, värmen från Europa kom upp till oss. Hade solen också fått en bättre chans så hade det blivit ännu varmare, nästan vid denna tid för två år sen hade vi kallt och ett par decimeter snö!

Jag passade på att ta en lång promenad på förmiddagen var helt svett när jag kom hem jag går inte snabbt nu så det hade nog mer med vädret att göra.

Doris var i Ullared med Mikaela och hennes mamma och mormor, ja det var visst några till där också. Kom hem på eftermiddagen med en stor kasse med grejer.

Eva och tjejerna var hemma och röjde i trädgården och städade upp inför vintern. Sen var Eva och Asta ute och körde med traktorn och hämtade sten de skall lägga som kantsten i rabatten.

På eftermiddagen bestämde vi oss för att grilla kycklingen Eva köpt till kvällsmat. Kändes konstigt att stå ute och grilla i bara en tenniströja så här sent på året. Nu vart det kanske årets sista grillning.

Min axel blir så sakteligen bättre jag tror att det går enligt plan även fast jag fortfarande har ont och svårt att sova ordentligt. Vi var hos distriktssköterskan och tog stygnen i fredags och det så fint ut hade läkt bra!

Jobbade lite hemifrån några timmar i fredags, skall jobba lite även den kommande veckan hade jag tänkt.

Idag är det Fotbollsavslutning i Bygdegården för VKIF Eva och tjejerna skall dit, jag får avstå denna gång och vara hemma och ta hand om axeln.

Igår kväll satt vi och övade oss på att skriva bokstäver. Asta och Svea är så duktiga kan nästan alla bokstäverna. Asta var också mycket noga med storleken på bokstäverna och orden. Svea skapade mer fritt..

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Var ett tag sedan jag gluttade in. Du liknar lite den engelske amiralen, Nelson, med din mitella. Samma klara befälsblick, fäst någonstans långt bort i fjärran, lite lagom kärv uppsyn!

    Tyson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lasse,kul att höra av dig! Lite vinklippt är jag allt. Har nog rätt många veckor kvar innan jag är i full fart igen. Det var nog inte så farligt jag beundrade nog den fina himmelen du ser på fotot. Betänk att detta var i helgen med 20 grader just nu är det hagelstormar och 17 grader lägre temperatur. Antar att Holmsund inte klarar sig undan minudgrader.
      /Hasse

      Radera
    2. Eller kanske lite som "Döbeln vid Jutas" Fast han hade ju "bandet" i pannan. Här upp i Norra provinserna börjar Fader Frost att göra sig påmind. Är ju ute o jagar på helgerna, i morse var det -7. Fast då är det ju en bit in från kusten, där jag klafsar runt. Friskt + att det var Nordvästlig vind på 4-5 m. Man lär sig att göra vissa saker i vindriktningen, inte i motvind!

      Tyson

      Radera
  2. Har ni skjutit nån Älg? Har ni några Vildsvin där uppe ännu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, 1, på 172 m (avstånd, inte längd) Vildsvin = nej, de svin som finns häruppe finns på krogen o är inte så där värst vilda. De bara tror att de är vilda o vackra. Men man vet aldrig, en dag så kanske man får jaga även riktiga vildsvin. Ska det ske idag får jag flytta på rumpan söderöver, men gris är alltid gris!

      Tyson

      Radera