söndag 17 april 2011

Bjäre vårdag

Idag har det varit en typisk Bjärevårdag, grått disigt och småkallt på förmiddagen för att till middag spricka upp och bli riktigt fint.

Idag har vi  rivit norrsidan på Stallet och städat upp, nu är det bara att börja bygga igen. Tre nya fönster vänar på att sättas upp. Jag har hållt på och fixat fönsterfoder idag, ingen barnlek då det är bågformade stallfönster. Jag tror dock att jag fått till skall bara måla fodren innan de skall upp när det är gjort är jag strax klar med sydsidan.

Jag har också fixat mer med traktorkärran byggframlämmen och cuprinalat flakbrädorna (fast det gjorde Eva). 

Eva har också fixat det sista med elden från igår och ficat mer i trädgården. Asta och Svea har varit ute och cyklat på sina fina cyklar och satt upp påskfjädrar i syrenen i trädgården.

En arbetshelg till är över och det känns i armar och axlar, ryggen är inte heller helt återställd.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar