lördag 8 augusti 2009

Derby feber!



Här i Västra Karup har det varit fotbollsderby mot värste konkurenten Torekov idag. Länge sen jag fått sån bra underhållning för 40:- (höj priset!). Det var en mycket spännande och även bitvis välspelad match. Matchen började i strålande sol och högsommarvärme, i andra halvlek bröts matchen ca 10 minuter pga ett åskregn. Hela byn var på plats. Jag placerade mig på gubbhyllan, ni vet där man alltid vet bäst hur man skall spela ;-)! Efter första halvlek stod det 0 - 0 och gubbhyllan var hyfsat överens om att Västra Karup kunde vara nöjda med det och att Domaren var bra men lite petig!

I andra halvlek kom ett nytt Västra Karup ut och ökade pressen och tempot efter en mycket spännande andra halvlek vann vi med 3-1 där 3:an gjordes i 88:e minuten.

Bröderna Lindström var klart tongivande i Västra Karup. På bilden poserar påtagligt nöjda lagkaptenen Richard och Anders.


Blir helt klart fler matcher för min del!

Efter matchen åt vi med mormor och morfar som passat Asta och Svea under dagen, sen prov cyklade jag och Doris till skolan. Vi konstaterade att det var en backig väg till skolan (hela skåne är inte platt som ni tror i Stockholm...) Men det går mycket snabbare att cykla hem än till skolan.

2 kommentarer:

  1. Skåne är visst platt som en pannkaka, så det så.
    Försök inte komma med att det finns en backe där.


    Björn

    SvaraRadera
  2. Hallå storebrorsan!

    Hur har du det? Saknar dig på kontoret och i storstan!

    //Lillebror

    SvaraRadera