söndag 17 maj 2009

Lördagsjobb


Åkte upp till Glimminge med en fullastad bil med grejer som jag rensat ur Svensköp inför visningen på tisdag. Verkar vara ett hyfsat intresse för Svensköp ändå.

Jag passade också på att jobba lite i Glimminge rensade takbjälkarna på nedervåningen från massonit, bräder och spik. Jag röjde också gräs i trädgården runt huset, även om det är en byggarbetsplats så är det ändå skönt att det ser lite bebott ut i trädgärden och inte en massa maskroser etc.

Jag kunde också tydligt se att Roundup:en hade verkat på Kirskålen och Nellorna (Brännässlor på Skånska).

Jag träffade även min granne Mats som har sin gård ovanför vår mark. Han har bla mjölkkor. Han ville köpa brenne (ved på skånska) av mig nu när vi skogar (hugger skog på Skånska).

Körde hem på kvällen trött som faan, tog med mig en påse färsk Bjärepotatis till mina grannar i Svensköp där jag också mögig som jag var blev bjuden på middag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar